7 Ağustos 2012 Salı

SAÇLARIM DAHA UZUNKEN



Bugün hastalığımı öğreneli tam 316. gün oldu.Hala büyük bir sabırla son nefesimi vereceğim o günü düşünüyorum.Uzun ama acısız bir döneme giricekmişim öyle söyledi doktorum biraz daha sabır göstermemi.Kemoterapilerim ağır geçicekmiş çünkü..Aslında artık üzülmüyorum da insan belirli bir süre sonra alışıyor herşeye.Baksanıza neredeyse öleceğimi günü bile pat diye önüme koyacaklar ..
Hastalığımı ilk öğrendiğim gün geldi aklıma birden nedense basit bir soluk algınlığı denilen bu hastalık bir süre sonra tüm benliğimi,vucüdümü,ruhumu ve geleceğimi esir aldı.Hala hıçkıra hıçkıra ağlamadım mesela bir sabah uyandığımda annemın eteklerine sarılmıs bir şekilde saçlarımı okşadığını hayal ediyorum çünkü ..Uzun ,kızıl renkli ,hafif dalgalı saçlarımı ..Çok severdi annem saçlarımı ilk lise bittiğinde boyamıştım annem alıp götürmüştü beni kuaföre sarı renkte bana çok yakışırdı ..Ama nedense ben hiç kızıldan asla vazgeçemedim.Doktor amcam  sağ olsun ikinci ameliyatımda kestirdi saçlarımı -zaten dökülecekler kızım bu seni psikolojik olarak daha fazla etkiler dedi .Haklıydı belki de çünkü sabahları hasta yatagımda uyandığımda bir avuç saç teli ile karşılaşmak canımı oldukça yakacaktı bende kestirmeye karar verdim annemin kınalı kuzum diye sevdiği uzun saçlarımı ..
Annem şu an da benim bunları yazdığımı bilse oturur ağlardı .Ahh annem acılardan bu lanet olası ağrılardan saklanmak için eteklerini nasıl arar oldum bir bilsen ..Doktorların artık enfeksiyon kapar diye seni bile yanıma almadığı o günler aklıma geldikçe yeterince canım fazlasıyla yanıyor zaten ...
Aslında işin tuhaf  ve artık inanmak zorunda olduğum tek gerçeği son  üç yıl boyunca beynimde her an patlıcak bir tehlike ile gezdiğimin farkına varamamam oldu ..Ben şen kahkahalar atarken hayata ,kimilerinin canını yakarken ,bazılarının hayır dualarını alırken farkına varmadan her geçen gün ölüme nasıl da yaklaşmışım meğer ..Oysa her genç kız gibi hayallerim vardı benimde sevdiğim bir adam vardı onunla kurmak istediğim bir yuva vardı.Zaman geçti hep yanımdaydı ta ki saçlarım daha uzunken bir kış gecesi geçirdiğim krizden sonra o da bende ki değişikliğe bende onun beni günden güne gözünün önünde eriyip tükenmemi izlemesini istemeyerek benden vazgeçmesini istedim ..Uzun süre annemden haberimi almış.Zor olsa da başta herşey aradan 13 ay sonra başkasıyla nişanlandığını öğrenene kadar tüm acı çekişlerimin ,ağrılarımın aniden bitmesi oldu bu ..O gün hiç bir zaman iyileşiceğimi düşünmedim hele ki bazı şeyleri öğrendikten sonra ..
Ben bu sabah o şırıngayı bileklerimden girdiklerinde kanıma dolaşınca ilacın etkisi artık benim için bişeylerin gecikildiğini de anladım ..Ben ,bence harika bir hayat yaşadım.Harika bir ailem vardı.Beni seven arkadaşlarım,saçlarım daha uzunken sevdiğim bir adam vardı ..Tanrının bana attığı son gol de bu oldu ..Zaten yaşadığım bazı şeylerden sonra ya kalp yetmezliği yada beyin ölümüm gerçekleşmiş olacaktı .Tanrı böyle olsun istedi ve bana böyle bir son hazırladı..
Dilerim beynimdeki bu kitle patladığında herşey daha güzel olur ..Ağlamacağım diye söz verdim kendime mümkünse geride kalanlar da ağlamasın çünkü ; Ben annemin güçlü ve inadına hayata daima kahkaha atan  hep saçları uzun kınalı kuzusu olarak kalıcam hafızalarda  ..


                                                                  Sevgimle kal dünya  ..

                                                                               ''HERHANGİ BİR KADIN ''

                                                                                             

18 yorum:

  1. önce facebook kapnmış şimdi de bu yazı


    ??????????

    YanıtlaSil
  2. okudum okudum.birşeyler yazmak istedim,yazacak birşey bulamadım.hissedebildim sadece.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyan gözlerine sağlık ..Bende hissederek yazdım zaten ..

      Sil
    2. yüreğine sağlık hatun

      Sil
  3. Umutsuzluğa kapılmak mutsuzluğa kapı aralar.....

    YanıtlaSil
  4. Empatik bir yazi midir bu, yoksa mevcudun disavurumu mu?
    Ne farkeder ki dedigini duyar gibiyim aslinda...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir kumsal boyunca sular çekildiğinde ortaya çıkıp güneşin etkisiyle kuruyan ve ölen on binlerce deniz yıldızını denize teker teker atan bir adam varmış.

      Bir gün yine bunu yaparken yanına biri yaklaşmış (herhangi biri yaaani), "bunlar onbinlerce, sen toplasan toplasan yüz ikiyüz tane kurtarırsın, ne farkeder ki" demiş.

      Adam yerden bir deniz yıldızı almış, "bunu görüyor musun?", bütün gücüyle denize fırlatmış...

      "bunun için farketti"...

      Yaaani, konuyu sulandırmak istemem ama aklıma geldi öylece...

      Sil
    2. "Bu hikaye gerçek bir hikayeye dayanmaktadır".

      Lösev'e yardım yapan önemli bir kitle var. Umarım farkettiği kişilerin sayısı da yeterince fazladır. Bir fazlası için siteyi ziyaret edebilirsiniz, bence güzel ve güvenilir bir iş çıkarıyorlar. Sitelerini bir ziyaret edin. Kan da verebilirsiniz, ben diyabetik olduğum halde veriyorum ara bir.

      Yani neymiş herhangi biricim :-) farkedermiş. :-))))

      Sil
    3. Şu yazıyı yazarken hasta olduğum için değil zaten son üç yıldır onların bir ablası annesi olduğum için yazdım zaten ..Başkalarının yerine kendimi koymayı sever başka görüşlere önem veririm yazarken hem empatiydi hem de duyguların dışa vuruşuydu o yüzden bişey farketmez ..Ben olaya üçüncü gözle bakmayı tercih ettim hepsi bu ..Ve bu arada da Lösev ile fazlası ile ilgileniyorum yine de teşekkürler ..

      Sil
    4. Tamam biraz dolayli oldu ama sordugum buydu. bunun disinda birsey demek istemedim. bu konunun icinde bir sekilde bulundugunuz belli. Losev ve kan bagisi konusu sadece 3. kisilerin dikkatini dogru yone cekmek ve biraz katkida bulunmak icindi.

      Konunun basindan bu yana ozeti sudur:

      farkeder mi? anlami: piyango size de cikabilir.

      Cabaya deger mi? anlami: evet, piyango size cikmis olsaydi belki sizin eliniz gibi bir el size uzaniyor olacakti.

      burada piyango hasta olmak veya hasta yakini olmak
      tabi.

      biraz dolayli oldu ama mesajin acik hali budur ;-}

      Sil
    5. Mesaj alınmıştır arkadasım teşekkürler ;)

      Sil
    6. Kopamadim konudan bir turlu #*, kahrbela. yani mesaj %90 oraninda 3. kisilere yonelik. ben tesekkur ederim.:-)

      Sil

Bana öyle birşey yaz ki,kim olduğumu hatırlayayım!