20 Ekim 2013 Pazar

SON TANGO


Uzun süredir aynı melodi de farklı şekillerde dans ettiğimi farkettim.Müziğin ritmine göre ayak uyduruyor kendimi şartmış gibi ona bağlıyordum.Bir gün aniden müziğin bittiğini duydum,şaşırdım çok fazla şaşırdım hatta.Müzik beni sağır edicek şekilde ritimlerde çalıyormuş meğer,öyle ki o kadar yüksek sesle hiç birşeyi duyamadığımı kendi sesimin bile yetersiz kaldığını müziğin kesildiği an farkettim.

Oturduğum yerden kalktım,mutfağa doğru gidip kendime az sütlü şekersiz koyu bir kahve yaptım.Ağır adımlarla tekrar yerime dönmek isteğimde karşı komşudan gelen müziği duymaya başladım.Bir ara teraddüt edip elimdeki fincanı masaya koydum,pencereye doğru yaklaştığımda uzun boylu,kirli sakallı,üstü başı dağınık bir adamın dans ettiğini gördüm.Perdeyi araladım,daha net seğretmek istiyordum ayak uçlarınla yükseldiğini gördükçe şaşırıyor neden benimde yapamadığım kendi kendime sorguluyordum.Büyük bir hayranlıkla ruhunu resmen teslim etmiş gibi dönüyor hiç görmediğim farklı bir boyuttaymış gibi davranıyordu.Ki müziğin sesi benim müziğim gibi kulakları da sağır edicek türden çalmıyordu.

Elimdeki fincanı sehpanın üzerine bırakıverdim birden.Biraz meraktan biraz heyecandan birazsa hayranlıktan dolayı dışarı çıktım aniden.Usulca kapısının önüne geldiğimde müziğin ritminin ne kadar ağır olduğunu,cızıltılı,karışık sözlerle dolu olduğunu farkettim.Bir kez daha şaşırdım kapıyı çalmaya cesaret edemedim uzun bir süre,adam içeride bu denli bozuk ritimleri olan bir melodi de nasılda istekle dans ettiğine şaşırdım.

Kulaklarımın uğultuları yankılandı,gitmeye yeltenirken arkamdan birden kapının açıldığını farkettim.Kalakaldım öylece durduğum yerde,arkama dönüp merakla baktığımda adamın bambaşka bir halini gördüm.Biraz evvel evin pencerindeki o adamla alakası bile yoktu.Elini uzattı bana davetkar bir şekilde,içimdeki merak ve heyecan daha da belirginleşti o kapıdan girmek için çıldırıyor kendime hükmedemiyorum.

Elini tuttum sonra,içeri girdim birdenbire adamın kolları arasında buldum kendimi.Kendi çalan müziği bitmişti oysaki.İzin istedi benden,pikapın başına geçti ve bu parça eşliğinde benimle sarmaşdolaş bir şekilde dans etmeye başladı.Benim dansım ile onun figurleri birleştiğinde ruhumun ışığa doğru gittiğini hissettim.Uzun bir süre o şekilde dans ettik,hiç konuşmadan sadece gözlerimizin içine bakarak öylece.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bana öyle birşey yaz ki,kim olduğumu hatırlayayım!